• Sinar1Dinar

    Kembali

    kepada sinar kegemilangan sistem kewangan Islam di zaman Rasulullah SAW, para Sahabat dan Tabi'in. Hubungi sinar1dinar@gmail.com.

  • Masjid Serdang

    Amal Jariah

    untuk pembinaan semula Masjid Jamek Serdang. No akaun CIMB Islamic 12120000421106.

    Hubungi - Nazir: 013-3611 522,

    Setiausaha: 013-7011 565,

    Bendahari: 013-3648 456,

    Email:info@masjidserdang.org

  • Maahad Tahfiz

    Maahad Tahfiz Baitul Hikmah

    Amal Jariah untuk pembangunan Maahad Tahfiz di Kg Sungai Buloh, Sedim, Kulim, Kedah.

    Pusat Tahfiz MTBH

    Akaun Maybank 552059682378

  • Untuk Di Sewa

    Untuk Di Sewa

    Ruang iklan untuk di sewa berserta banner pengiklan. Pendapatan dari iklan akan di gunakan untuk penambahbaikkan Anjung Rakyat di masa hadapan. Hubungi Admin.

  • Aqsa Syarif

    Sumbangan

    untuk Tabung Kemanusiaa Palestin melalui Aqsa Syarif Berhad.

    Akaun Bank Islam 1209-20100-34904

    Akaun Maybank Islamic 551575-004299

    www.aqsasyarif.org.my
  • Syria

    Sumbangan

    untuk Rakyat Syria.

    Pertubuhan Ikram Malaysia.

    Akaun Bank Islam 1202-90100-63512

    Pertubuhan Sinar Damsyik Malaysia (Syria Care)

    Akaun MayBank 562106630487

Mengapa Aku Harus Menikahimu?

Comments
Perkahwinan adalah bagai suatu pelayaran yang panjang bro ! Perubahan iklim kepada hidup bertemankan seorang 'asing' atas dasar dan ikatan sah sebagai suami isteri..bukanlah semudah yang diimpikan..

Tentunya masing2 maukan yang terbaik dari pasangannya..isteri maukan suami yang terbaik untuk memandu dan membimbingnya ke jalan bahagia lahir dan batin ! Sang suami pula inginkan seorang isteri yang memenuhi cita rasanya sebagai lelaki..senang di mata, menenangkan hati...
Kiranya suami seorang yang beriman dan berilmu..bakal isteri yang dicari adalah yang sekufu' sepertinya juga..seorang muslimah yang hebat..menjaga, merawat rumahtangga dengan penuh cahaya keimanan ! itu yang diidamkan.




Kisah berikut adalah berkisar mengenai seorang jejaka tampan, hensem dan tentunya seorang yg cukup taqwa dengan agama Islam ,
Kisah ini..bagaimana jejaka tadi dipaksa oleh ibubapanya agar segera berkahwin...sebelum itu lihat dulu profil jejaka ini bro !


Baca Abis

Kenali Siapa WAWI Yang Kool dan Hebat !

Comments
Ramai melihat WAWI, Dr. Wan Azizah Ismail, isteri kpd Ketua Pembangkang DSAI yang juga ADUN Kajang dengan kepelbagaian penilaian..ada yg persoal dgn berbagai andaian begitu begini..WAWI perempuanlah, tak sesuai mengetuai sebuah Kerajaan Negeri dan sebagainya..

PAS dilihat kurang bersetuju dengan perlantikan ini..itu hak PAS mempersoal demikian..maka berkajanglah nas dan dilalah yang disertakan..asasnya kita terima bro ! tetapi melihat realiti semasa seperti penjelasan oleh Dr. Yusuff Al-Qaradhawi, rasanya persepsi ini perlu dipikirin semula bro ! elakan mazmumah yang bersarang dalam hati...




Baca Abis

Bara Gelojoh Kian Marak Bro !

Comments
Kita mengharapkan Pakatan Rakyat melalui ahli2 terpilih mereka agar dapat meredakan 'kepanasan' iklim yang melanda gabungan itu sejak 'Kajang Move' dulu..
Tetapi ianya bukan semakin reda..malah makin marak ! diapikan dengan berbagai kerenah dari 'ahli' terpilih mereka..baik dari PAS..PKR sendiri..kita sebagai penonton ini..melihat mereka memiliki 'kekerdilan jiwa' dan kemerosotan akal dan budi serta akhlak mahmudah yang sepatutnya menjadi pakaian setiap 'ahli terpilih' tadi ! sudah hilang 'malu' dan 'hemah' sebagai ahli politik yang diharapkan rakyat untuk mengubah dominasi Umno sekian lama !!
Bagaimanakah nak harapkan sosok sebegini untuk ke Putrajaya ?..Kalau macam ni punya dok ada ? pakai boh kaliau laa bro ! kah kah kah

PAS selalu bertindak agak berbeza dari kalangan sekutu PR sendiri..PAS kerap bermusyawarah bro ! depa cukup galak musyawarah ! Bagus laa..Cuma Pas dok tanya, pasai apa mesti Kak Wan saja ? Isu wanita? kah kah kah...Pas lupa dan ramai lupa ? Dulu bukankah WAWI aka Dr. Wan Azizah Ismail inilah yang juga pernah jadi Ketua Pembangkang di Parlimen ? Ingat ke? Masa tu tak bunyi pulak yang Kak Wan nie pompuan bro ! Tak bunyi pasal nepotisma n bla bla..Kak Wan jadi Presiden PKR tanpa cabaran ! Kenapa? Di Kajang, WAWI menang bergaya, semua turun membantu.. Kah kah kah





Nasrudin Tantawi Kutuk Anwar Ibrahim Di Facebook





Baca Abis

Allah Miracle in Gaza Fish jumping into fishermen boats during ceasefire.

Comments

سبحان الله Ikan melompat ke dalam bot nelayan Gaza

Kita off siasah sebentar bro ! tetapi ini pun siasah juga..tetapi lebih kepada nilai jagat Islam bro !

Semasa Gencatan Senjata Israel vs Palestine baru-baru ini.. Ini yang terjadi bro !
Orang2 yang berjuang di jalan Allah mendapat rezki yang tidak di sangka2...
Allah memberi rezki dari jalan yang tidak disangka2 kepada siapa jugak dari hambaNya yang taat dan patuh terhadap agamaNya...lihat video di bawah !

Ikan yang jumlahnya cukup banyak seolah menyerah diri kepada para nelayan Gaza..melompat sendiri ke dalam sampan dan perahu mereka..Subhanallah ! Maha Kaya Allah dalam membantu hambanya yang berjuang di jalanNya....
















Ibn Al-Qayyim Rahimahullah 
suatu ketika ditanya..
"Bila manusia diberikan nikmat oleh Allah dengan sesuatu bentuk nikmat...
Bagaimana boleh dia tahu samada itu suatu fitnah atau nikmat ?
Ibn Al-Qayyim berkat: Bila ianya selalu dekat kpd Allah (muqarrabah) maka ia adalah nikmat yang diperolehinya..dan bila dia jauh dengan Allah, maka ia adalah Fitnah"..



Baca Abis

Selangor Fiasco..Ultimate Power Rakyat Merana

Comments
Assalamualaikum wbt dan Selamat Sejahtera

I don’t want to say who’s wrong or whose right in Selangor fiasco. The most important thing is what’s next??? May be as an observer I don’t know much about this but why let this fiasco go this far. It reflex badly on PR and rakyat will think how stupid the politician are. I thought only UMNO and BN can produce the stupid minister and can say stupid thing but I guess I was wrong. May be I’m too prejudice and want to see gud thing and good behaviour from PR assemblyman.


Baca Abis

Boleh Harap Ke PAS Peruntuh UBN Gerombolan ?

Comments
Kalau PKR Boleh Curi Wakil Rakyat PAS Maka ....?
Sedap juga cerita ceritet pasal PKR ngan PAS sehari dua nie bro ! Kah kah kah...

Pada 17 Ogos, Majlis Presiden Pakatan mengumumkan Dr Wan Azizah sebagai calon tunggal untuk menggantikan Khalid yang dipecat daripada PKR pada 9 Ogos kerana melanggar keputusan partinya agar meletakkan jawatan.
Tetapi beberapa pemimpin PAS tidak senang dengan keputusan itu dan merasakan calon kedua diperlukan jika pencalonan Dr Wan Azizah ditolak !
Parti Islam itu pada awalnya mencadangkan dua nama iaitu Dr Wan Azizah dan Azmin sebagai calon.
Namun Azmin terikat dengan keputusan partinya yang hanya mencalonkan Dr Wan Azizah.
Pas sekarang ini tidak pernah terfikir bagaimana dulunya, Pas telah dihalau macam bangsat oleh UMNO ! mau kenanglah bro !
Hangpa baca Perlukah Pas kekal dalam Pakatan Rakyat?





Baca Abis

Kan Ke Manis Cam Nie ! Teruskan ..

Comments
Kan ke cantik tu..makin berseri bertambah manis pramugari kita bertudung ! sekalipun belum memenuhi 'spesifikasi' dalam tuntutan syara' ? pelan2 kayuh laa, dah lama sangat nak tengok macam nie...jangan sebab kerana ada musibah sebelum ini ! walau apa pun, perkara2 lain seperti hidangan minuman beralkohol tu, elok juga dihentikan. 




jangan hanya kerana peristiwa MH17 ini sahaja. Pakai tudung kan nampak elok walaupun pakaian masih belum mengikut seperti apa yang telah ditetapkan oleh syarak.






Baca Abis

PAS ke nih ? Lagu nie Pun Dok Ada Lagi ?

Comments
Bro n Sis...
Melihat situasi dan perkembangan antara gabungan Pakatan Rakyat dalam sehari dua ini..terlihat suatu gagasan lama yang kental dulunya, kian rapuh dan merekah berlubang di sana sini..berbelit-belit, kona sana..kona sini ! 

Kemelut ini dicetuskan berterusan  hanya dari PAS Terengganu dan Kelantan sahaja ? PAS negeri2 lain releks saja bro ! kerana apa ? Adakah kerana 'alim' dan ramai 'ulama' di sana ? Macam laa negeri lain tak ada ulama dan si alim ?..Kita bukan marahkan PAS bro ! tetapi kerana 'seekor kerbau membawa lumpur, habis semua terpalit' ! 

Kalau inilah bentuk kerjasama yang ada ? bentuk maufakat yang 'songsang'..rakyat terbanyak semacam sudah hilang keyakinan kepada Pas bro !
Bacalah komen2 di forum2 tertentu, terlalu banyak yang 'desprate' dgn Pas sekarang ini bro !
Bila PAS terlalu berbelit2 dalam tindakan mereka..maka keyakinan 'massa' kian pudar bro ! Apakah Pas sedang menuju 'era pelunsuran' melongsoq? Lihatlah..Terengganu, Kedah dan Perak sepatutnya tidak 'hilang' bro ! Tanyalah rakyat selain dari negeri2 itu ! kenapa semua ini berlaku ? mampukah PAS bersendirian mempertahankan Kelantan seterusnya? sedangkan UMNO tidak tinggal diam bro..berbekalkan berbagai2 plan A,B,C,D dan seterusnya..Umno berkerja siang malam untuk merampas kembali baik Selangor atau mana2 negeri PR berkuasa ! Jangan sampai yang dikendong keciciran..bunga terlepas..tangan bau tahik !

Bekas Ahli Majlis Syura PAS, Ustaz Ahmad Awang yang cukup aku kenali, berkata dalam satu kenyataan Isu Dua Adun PAS : Ia lebih kecil berbanding kesilapan Dr Mohd Zuhdi Marzuki - Ahmad Awang  - kalau dah begitu ? kenapa 'pucuk2 muda' dalam Pas terhegeh2 nak pecat dua Adun itu ? Tak malukah dgn 'orang lama' nie?
Manakala bloggger  MOUNTDWELLER pula menulis..Lidah Biawak: Memang Tidak Padan Dengan Golongan Yang Mengusung Agama..tajam bro ! tajam dan menghiris sampai ke tulang sumsum bro ! hangpa wajib baca tu...kah kah kah

Semua ini kerana PAS dilihat 'membelakangkan' semangat setia kawan dalam Pakatan yang 'menunggu' masa ditolak ke tepi ? ! Kasiannnnn PAS ! .


1.
Dewan Ulama Pas Terengganu Guna Hujah Al-Quran Desak Pecat Dua Adun Pas Selangor



Baca Abis

Kalau Saya Ada Kuasa Saya Pecat 2 Orang Ini. !

Comments
Orang2 penting, orang besar2 dalam Pas selalu merungut tentang ahli PAS bro !..kata depa, ahli begitu begini..tak taat kepimpinan? punya sikap tidak beradab dlm 'berjamaah' ? dan sebagainya !!
Betulkah begitu? ahli macam mana yang tak taat tu ? ahli biasa ke? atau ahli 'luar biasa' ? kah kah kah ! Bagaimana pula kalau yang menerajui PAS pun sama kelamkabut ? 
Cerita kian menarik bro ! rentetan dari sokongan Saari Sungib dan Adun Morib dari PAS..kepada DS Wan Azizah  bagai satu 'letupan' dlm organisasi PAS.. walaupun penjelasan dari kedua mereka itu telah diberikan..namun ianya tidak mampu meredakan keadaan.
Baca kenyataan Saari Sungib di http://sozcyili.blogspot.com/2014/08/penjelasan-shaari-sungib-kenapa-dia.html
Tak kan penjelasan sebegini..what the so called 'ulama' pun tak faham tak gheti ? atau suka sangat nak pecat nak pecah ? Not every ustaz is an alim bro ? kah kah kah









Hadi akui Pas ada masalah sikap ahli
KUALA TERENGGANU 23 Ogos - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengakui parti itu kini berhadapan dengan masalah sikap dalam kalangan mereka yang tidak beradab dalam ‘berjemaah’. Menurut..
lapor Mingguan Malaysia hari ini

baca lagi tajuk 
Hadi akui Pas ada masalah sikap ahli









Baca Abis

Setia Kawan Cara PAS ? Punggahhhhh !

Comments
Sehari dua nie bro..suhu badan dan suhu akal macam berlaga jer ! kah kah kah... menjengkilkan ! memalukan ! terlalu aib..kalau berita ini benar dari PAS T'ganu ? Amat malang sekali, bila keluar kalam dari Ketua Pemuda PAS Terengganu kpd Anwar Ibrahim sebagai 'anjing' !?...mengherdik Ketua Pembangkang sebegini bukan menguntungkan PAS ! malah mengundang kebencian yg kian bercambah terhadap parti Islam itu..adakah Islam mengajar kita menyebut perkataan begitu  ? ketayap putih yg tersangkut di kepala itu nak letak kat mana ? akhlak Islam bukan begini bro ? orang2 PAS selalu membaca ayat 8 dari Surah Al-Maaidah..tak lekang dari bibir mereka bila berceramah ? dalam realiti ? siapa yg 'kecundang'?..

يا أيها الذين آمنوا كونوا قوامين لله شهداء بالقسط ولا يجرمنكم شنآن قوم على ألا تعدلوا اعدلوا هو أقرب للتقوى واتقوا الله إن الله خبير بما تعملون ..ayat 8 سورة المائدة

"Hai orang2 yg beriman, hendaklah kamu berdiri kerana Allah, menjadi saksi dengan keadilan. Janganlah kamu tertarik kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum, sehingga kamu tidak berlaku adil. Berlaku adilah. kerana keadilan itu lebih dekat kepada takwa dan takutlah kepada Allah..sesungguhnya Allah Mahamengetahui apa2 yang kamu kerjakan" mafhum ayat 8 Surah Al-Maaidah.





Baca Abis