• Sinar1Dinar

    Kembali

    kepada sinar kegemilangan sistem kewangan Islam di zaman Rasulullah SAW, para Sahabat dan Tabi'in. Hubungi sinar1dinar@gmail.com.

  • Masjid Serdang

    Amal Jariah

    untuk pembinaan semula Masjid Jamek Serdang. No akaun CIMB Islamic 12120000421106.

    Hubungi - Nazir: 013-3611 522,

    Setiausaha: 013-7011 565,

    Bendahari: 013-3648 456,

    Email:info@masjidserdang.org

  • Maahad Tahfiz

    Maahad Tahfiz Baitul Hikmah

    Amal Jariah untuk pembangunan Maahad Tahfiz di Kg Sungai Buloh, Sedim, Kulim, Kedah.

    Pusat Tahfiz MTBH

    Akaun Maybank 552059682378

  • Untuk Di Sewa

    Untuk Di Sewa

    Ruang iklan untuk di sewa berserta banner pengiklan. Pendapatan dari iklan akan di gunakan untuk penambahbaikkan Anjung Rakyat di masa hadapan. Hubungi Admin.

  • Aqsa Syarif

    Sumbangan

    untuk Tabung Kemanusiaa Palestin melalui Aqsa Syarif Berhad.

    Akaun Bank Islam 1209-20100-34904

    Akaun Maybank Islamic 551575-004299

    www.aqsasyarif.org.my
  • Syria

    Sumbangan

    untuk Rakyat Syria.

    Pertubuhan Ikram Malaysia.

    Akaun Bank Islam 1202-90100-63512

    Pertubuhan Sinar Damsyik Malaysia (Syria Care)

    Akaun MayBank 562106630487

Bercelaghu Habis ! Kah Kah Kah

Comments
PAU 2014 ! bukan main riuh depa saran, cadang yang tu yang nie, macam2 dok ada ! pakat bercelaghu habis ! Perwakilan Wanita Umno Kedah umpamanya, cadangkan penggunaan nama 'Islam' supaya tidak diguna sewenangnya ! dan wakilnya Mashitah Ibrahim mencadangkan 'ROS' dan 'ROC' tidak benarkan penggunaan nama 'Islam' tadi dgn sewenangnya serta yg bercanggah dgn ASWJ (Ahli Sunnah Wal Jamaah) ! 

Cadangan tu sekali nampak macam baguih bro ? kah kah kah..dua kali tengok? tak tau kok mana nak bawa? pasai cadangan tu turut meminta supaya prinsip wasatiyah diperluaskan dgn maksud jihad yg katanya ramai terpengaruh "nak cepat masuk syurga".? Bercelaghu bro ! Bercelaghu ! Kok mana nak faham nie bro? Kah Kah Kah..lepas tu pula dia saran supaya sekolah pondok menjadi satu 'agenda' umno agar jadi benteng Ahli Sunnah Wal Jamaah ! Bila masa Umno rajin dok kautim dgn sekolah pondak nie? Tak kan dia lupa kut pondok memali? kah kah kah

Kalau masalah aurat depa pun 'tak berapa ikut 'spec' yg dituntut'? kalau dgn lelaki ajnabi (asing) pun depa hantam salam sambil 'sedut cium' tangan lagi? nak kira wasatiyah kok mana tu? kalau wanita yg 'dharurat' pun depa hantam bagi tau boleh 'tadah diri'? nak kira Ahlul Sunnah wal Jamaah ke? wasatiyyah 'brand' apa tu? kah kah kah

Laginya, judi segala macam dok biak, dok beranak, lesen arak pun tak setel lagi..sampai dlm 'flight' pun tak setel..sapa beli tiket ! kira sekali ada sumbangan dgn arak tu? napa tak usik bab nie dulu? banyak lagi kalo nak kaghau kat sini...boleh dok cadang saja ler ! Bercelaghu habis bro !


www.nabulsi.com
DiHaramkan Lelaki 
bersalaman dengan wanita ajnabi 


Baca Abis

' Politikus Kencing '?

Comments
Bila Azmin cergas lakukan aktiviti bersama rakyat, Umno Selangor tak gitu senang dgn sosok ini ! dilabelkan si Azmin tu nak cari gimik, nak cari popular hinggakan depa kata dia 'politikus kencing'? Dahsyat puak umno selangor nie? itulah tahap fikrah mereka? meroyan agaknya kerana dah dua penggal Umno kecundang dan pasrah nak ambil balik Selangor ? masih belum nampak 'jalan' lagi? Sapa jadi ketuanya haa? Kah Kah Kah

Umno Selangor kata, kami tak melehaq duit sebanyak tu, kami ada duit banyak ! kah kah kah..tu pulak dia kata, Azmin tak ikhlas bila Azmin sebut, "kalau pembangkang tak mau, saya tarik balik"..Mana hang tau ikhlas ke tidak? duit tu pun bukan Azmin yang punya daa ! lelucon Azmin pun puak pembangkang tak faham nak baca? macam mana laa Umno tak 'jahanam' masa PRU lepas ! standard tak ada ! kah kah kah

Aku kutip satu komen di themalaysiainsider yg marahkan tindakan 'menolak' peruntukan untuk 'pembangkang' di Selangor !


Oh patut pun, bagi Noh duit RM200,000 tu "Duit Mereka"..padanlah depa belasah cukup2 masa jadi pemerintah sebab duit negeri adalah "duit mereka". Bodoh punya Noh. Duit Negeri tu duit pembayar cukai. Yang bayar cukai tu bukan "mereka" aje. Kalau tak mahu sudahlah boleh kita bagi kepada kawasan yang mahu. Nanti jangan pula kata tak dapat peruntukan. Walaupun UMNO dah kaya apasalah tambah kekayaan lagi... bukan curi tapi org dah bagi. Yang pelik duit org tak bagi korang suka sangat nak sapu..Fadzli Hussin

Itu pemimpin apa? Itu gimik, masuk longkang‎, nak orang lain ambil gambar dekat dia. Ini semua politikus kencing..Datuk Zein Isma Ismail


Noh Omar


Baca Abis

Rasa Terhina? Kah Kah Kah

Comments
Ketua Pembangkang DUN Selangor  menolak peruntukan RM200,000 setahun untuk 12 orang wakil rakyat BN di negeri itu. Alasannya kerana rasa terhina kerana jumlah itu tidak sama (baca tidak adil) seperti peruntukan kepada wakil rakyat dari Pakatan Rakyat yang menerima sebanyak RM700,000 setahun !

Kenapa rasa terhina? pasai sikit ? padan laa banyak tu ? kalau BN ? jangan harap kalau pembangkang nak dapat 'layanan' macam tu? dah lama dah pembangkang dari PR di negeri2 lain hatta dari pusat pun depa tak dapat ?BN ada ke buat cam nie? macam Selangor buat nie ?

Rasa terhina? Kah Kah Kah..Keadilan bukan semestinya semua kena samarata bro ! Allah Taala Maha Adil..cuba perhati jari jemari anda, ada ke sama panjang? carilah contoh lain yg banyak dalam diri masing-masing !
pembahagian pusaka antara lelaki dan perempuan memang tak sama ! tetapi itulah Keadilan Ilahi ! Bila lelaki pakai songkok ! tak kan wanita pun nak pakai yang sama? kalau pakai juga ? orang nanti kata bangang ? tetapi itulah sifat dan wajah keadilan ! dah hangpa jadi pembangkang ! macam anak tirilah hangpa tu (baca musuh politik) memanglah tak sama bro ? sama macam BN buat kat Kelantan ngan Terengganu ? Duit Royalti dah tukar nama bro ! Wang Ihsan ! Baca pautan di bawah ini..Keadilan tu ada yg sama dan tidak sama dlm Islam ! tetapi ianya tetap diperakukan sebagai suatu bentuk keadilan !

عـدالة المساواة وعدم المساواة في الإسلام


Kah Kah Kah

Ini ialah respon dari Kelab Penyokong Kerajaan bro !

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN) perlu menjelaskan kepada rakyat alasan mereka menolak peruntukan RM200,000 Program Mesra Rakyat oleh kerajaan negeri, kata Kelab Penyokong Kerajaan (BBC) Selangor. 

Pengerusinya Ng Suee Lim berkata, 12 Adun BN tidak sepatutnya menolak peruntukan itu kerana ia  bukan bagi kegunaan peribadi tetapi untuk menjalankan aktiviti dan program kawasan.

"BN kena jawab. Ini duit untuk rakyat, bukan untuk Adun guna. Adun hanya ada kuasa menjaga dan menguruskan (peruntukan). Kenapa tolak hak untuk rakyat?" soalnya..TMI - Tolak peruntukan DUN, BN perlu jawab rakyat, kata BBC Selangor


Peruntukan Bajet Selangor 2015


Baca Abis

Maharaja Lawak Start Again

Comments
Assalamualaikum wbt dan Selamat Sejahtera

As I predicted UMNO assembly is a place where UMNO leader will make a joke. The president of UMNO makes a biggest joke himself. He said if UMNO loses the Malay will be damn …he talking about races again. What I like about Umno assembly is I can see a funny thing is like a circus a real damn circus. Better than any other lawak. Every one start to say about Malay and how concern they are for the Malay and their future. Malay will become a red Indian become a beggar and Islam is at stake if we don’t vote UMNO. Totally stupid if the Malays still buys the rubbish but as we know Malay is a stupid lot and never learns a lesson.



Baca Abis

Relevan Lagikah Umno Laanie bro ?

Comments
Hari ni..PAU dah start bro ! sapa rajin ikuti ? jenuh menggilai laa bro ! lawak tak bertempat ! kah kah kah..agak2 apa depa nak labun apa bro? kah kah kah..
aku cuma nak hangpa baca apa 'orang tua' lama Umno bagi nasehat kat depa ! Che Det suruh depa ahli Umno tegur pemimpinnya? Tapi bro ! Sapa berani tegur segala salah silap besar pemimpin besar dia ? Siapa ? kalau sapa berani masuk gear lima? tak berapa hari laa mamat yg tegur tu? dulu pun masa Che Det? lagi laa depa tak berani ? kah kah kah. Hasilnya ! Wal asal balik usul gitue !! 

Banyak sangat Che Det bagi nasehat melalui perutusan kali ini bro ! banyak makna tu ? pasai Umno laa nie dah makin teruk dari bawah sampai atas ? Dalam dia Umno dok membusuk nie ? puak2 ostad dalam PAS teringin gila2 dok himpit depa bro ! macam ada 'magnet' pula ? apa yang depa cari?

Kah Kah Kah


Gambar fail Mkini


Baca Abis

Kenali Budaya Bangsa Sendiri ? Menteri !

Comments
Aku kadang2 tu naik pelik bro ! wawasan pak menteri nie tidak banyak membawa 'pencerahan' kpd kehidupan awal kanak2 ! Bagi bukan Islam ? kita tak kesah sangat mereka nak terap budaya mereka bro ! tetapi apa hal dengan kanak2 melayu Islam? Budaya mana nak dahulukan! Budaya Islam ke? Budaya Melayu ke? Bangsa tak akan 'hilang' bro? tetapi kalau menerapkan budaya lapok melayu yang bertentangan dengan Islam ? sudah tentu 'pencemaran akidah' akan menyusul !

Terlalu banyak amalan khurafat yang 'bersarang' dalam 'Budaya Melayu' hingga kini bro? Adakah ini yang kita nak dedahkan pada kanak2 melayu Islam kita? kita sekarang bergerak untuk cemerlangkan Islam dalam setiap amalan harian kita..tetiba kita nak balik semak 'amalan jahiliah' lama? yang telah ditentang oleh Islam sejak dari zaman berzaman oleh ulama2 yang ikhlas dan jujur !

Contoh terlalu banyak bro..sekadar beberapa amalan dan budaya melayu yg cukup bertentangan dengan amalan orang2 Melayu disebut di sini ! anda boleh rujuk di http://ustazahmarziana.blogspot.com/2011/02/khurafat-di-kalangan-masyarakat-melayu.html



www.nabulsi.com
Pendidikan Anak2: Suatu 
Jaminan Berterusan Di atas Kewujudn Kita Ini bro !
Maksud di sini - Pendidikan Islam kpd Anak-Anak Kita !!


Baca Abis

Agenda Bergabung Umno PAS ? video

Comments
Duduk tak duduk sehari dua nie bro ! ramai sungguh suruh Pas ngan Umno bergabung ? Kah Kah Kah. Pelan-pelan hangpa baca yang nie Umno Selangor Dicadang Bergabung Dengan Pas Dan Khalid Ibrahim  lepas tu Malaysiakini melaporkan pula seperti berita di bawah ini !

Mudah kalam, elok laa bro dalam Pas yang dok gian dok 'main' 'aci-lon' ngan Umno pikior masak2...Dah lama nak buat UG ? merata dok jumpa sana sini ? percepatkan agenda ini? nanti meghoyan melolong pula 'puak-puak' tu !

kredit FB : Umno Insaf


Baca Abis

Santai Ahad - Video

Comments
Santai 1
kredit: fb Ameno World


Baca Abis

Yang Terlepas, Yang Tempias ! Video

Comments
Orang Pasir Mas merasai kehilangan saya, 
kata Ibrahim

Boss PERKASA kata, Nik Abduh menang kat Pasir Mas kerana 'pengaruh' ayahnya ?
Dia nie lupa kot bro ? 
Dia menang dulu kat Pasir Mas tu
atas 'ihsan' sapa? atas 'tiket' mana?


Kah Kah Kah ! Syok Sendiri ?


Baca Abis

Mitos Kedekut ? Tidak Benar - Khalid Samad - video

Comments
Dulu 'depa' nak pertahan sangat ' Si Dia' tu ? selagi tidak dibuktikan salahlaku yg boleh dibuktikan ? sekarang apamacam beb ? Kah Kah Kah... Tak pasai-pasai Khalid Samad kena jawab balik ! nak harap lobai UG jawab? pakai dengan ayaq dua belas laa ! kah kah kah 

Kadang2 bro ! kedekut mengguna 'harta sendiri' digelar bakhil ! bila pula seorang ketua sebuah kerajaan yng menjaga 'amanah' dari harta rakyat dgn cermat dan berhemah ! maka ianya patut diberikan kredit ! tetapi bila 'amanah' kedekut tadi di 'lacurkan' ?? ia mengundang kesilapan dan mitos yg ditanam kpd rakyat terus hilang dan sirna...ia menjadi suatu 'ONAR' di ujung2 karier dan tugas yg selama ini dibina kukuh bagai tembok Berlin ?? Dalam Islam kita selalu berdoa agar kesudahan kita senantiasa dlm 'Husnul Khatimah' atawa kesudahan yg baik !!



Gambar fail The Malaysian Insider,
19 November, 2014. 
Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Khalid Samad 
menggesa buat siasatan terperinci dan siasat melalui Selcat, 
dan sekiranya perlu melalui Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 
berhubung bayaran pampasan terhadap bekas kakitangan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.


Baca Abis