• Sinar1Dinar

    Kembali

    kepada sinar kegemilangan sistem kewangan Islam di zaman Rasulullah SAW, para Sahabat dan Tabi'in. Hubungi sinar1dinar@gmail.com.

  • Masjid Serdang

    Amal Jariah

    untuk pembinaan semula Masjid Jamek Serdang. No akaun CIMB Islamic 12120000421106.

    Hubungi - Nazir: 013-3611 522,

    Setiausaha: 013-7011 565,

    Bendahari: 013-3648 456,

    Email:info@masjidserdang.org

  • Maahad Tahfiz

    Maahad Tahfiz Baitul Hikmah

    Amal Jariah untuk pembangunan Maahad Tahfiz di Kg Sungai Buloh, Sedim, Kulim, Kedah.

    Pusat Tahfiz MTBH

    Akaun Maybank 552059682378

  • Untuk Di Sewa

    Untuk Di Sewa

    Ruang iklan untuk di sewa berserta banner pengiklan. Pendapatan dari iklan akan di gunakan untuk penambahbaikkan Anjung Rakyat di masa hadapan. Hubungi Admin.

  • Aqsa Syarif

    Sumbangan

    untuk Tabung Kemanusiaa Palestin melalui Aqsa Syarif Berhad.

    Akaun Bank Islam 1209-20100-34904

    Akaun Maybank Islamic 551575-004299

    www.aqsasyarif.org.my
  • Syria

    Sumbangan

    untuk Rakyat Syria.

    Pertubuhan Ikram Malaysia.

    Akaun Bank Islam 1202-90100-63512

    Pertubuhan Sinar Damsyik Malaysia (Syria Care)

    Akaun MayBank 562106630487

Gelagat Rakyat: Surat Cinta Cikgu Cun.

Comments
.
 



Asalamualaikum wbt & Selamat Sejahtera.....




Hidangan special jumaat penenang kalbu sudah....
Hidangan politik berserabut pembikin jemu pun sudah.......

Kini kita bersantai pulak di petang jumaat nih..... 
Dengan gelagat rakyat... pe-ngorat cikgu... 


KAH KAH KAH.....



Baca Abis

TerHOT !! PAS Kian Tercemar ? Video

Comments



Baca Abis

Menilai Diri Dan Jaamaah

Comments
Adakah Kita Benar2
Seorang ISLAM ?
Seperti dituntut oleh Al-Quran dan As-Sunnah !


Baca Abis

GST Penyamun Bermaharajalela Sampai Kiamat.

Comments
.





Asalamualaikum wbt & Selamat Sejahtera.....




Daripada member Anjung Rakyat..... JAFARO.....











Baca Abis

Nasib Para Pejuang Bantah GST.

Comments
.


 Asalamualaikum wbt & Selamat Sejahtera.....


Pada tanggal 1 April (april fool=bodoh april) nanti....

GST iaitu cukai barangan & perkhidmatan kerajaan akan secara rasminya mula berkuatkuasa....

Tepat 60 hari jika di kira bermula dari hari ini....

Pada detik2 genting begini.....

Apa sudah jadi pada nakhoda2 kapal yg nak mengemudi perjuangan dlm mempertahankan nasib rakyat jelata?





Baca Abis

Malaysia Imej Baru Sodom & Gomorrah.

Comments
.

Asalamualaikum wbt & Selamat Sejahtera.....



Transgender: Negeri Sembilan peroleh kebenaran merayu.


PUTRAJAYA - Kerajaan Negeri Sembilan dan empat yang lain hari ini berjaya mendapat kebenaran Mahkamah Persekutuan untuk merayu terhadap perintah Mahkamah Rayuan yang memutuskan bahawa undang-undang syariah negeri yang menghalang kaum lelaki berpakaian wanita di tempat awam sebagai melanggar Perlembagaan Persekutuan.





Baca Abis

Dipersilakan Kelu War !!! Video

Comments
Haji Hadi dah makan semeja dgn Presiden PasMa Datuk Phahrolrazi Zawawi di Kuala Kedah dalam majlis Jamuan Rakyat semalam, lapor themalaysianinsider.  ..elok laa tu bro ! Pasma pun bukan orang lain ? anak buah sendiri juga..mau pelan-pelan kayuh laa bagi sampai ke medan yang dituju! Ini harapan anak cucu orang lama dalam Pas ! itu sangkaan awal depa bro ! depa pakat dok harap ada sikit kekenduran antara Pasma dan PAS Pusat ! Niat yang baik kena sokong bro ! cuma lepas nie jangan jadi 'corong' kat Umno pula ? kah kah kah

Dalam dok pikir benda baik ! 'dia' juga labun macm dulu gak bro !"PASMA ibarat golongan yang menebuk kapal, kata Hadi Awangtherakyatpost  

Dan Pasma pun tentu menjeruk hati bro ! Niat nak bagi perelok Pas bersama PR, tup tup kena halau? Apa punya turrrrrrr tok ketua macam nih? Phahrolrazi pun apa lagi..gayung disambutlah bro ! 'Pihak tolak Pakatan yang patut keluar PAS' kata Presiden Pasma ! baru ada akai ? kah kah kah..ada ke kata kat orang tebuk kapal (menebuk kapal ) Jadik ! yang tolak Pakatan sebagai suatu entiti jelas untuk lawan Umno! orang tu laa yang patut bawa PAS keluar PR bro ! Dok acah dah lama sangat? nak keluar, nak keluar ! acahmau lebih bro ! Kah kah kah.


Menjawab amaran keras Hadi kepada PasMa, Phahrolrazi berkata tidak bersetuju dengan pendapat pemimpin tidak bermakna tidak bersetuju dengan PAS.

Kena paham ayat Pahrolrazi tu..kalo tak paham juga? memang teruk laa bro? sapa teruk? sendiri mau pikior ! kah kah kah

Bagi lain2 pemimpin Pas ! mereka agak rasional sikit, macam Salahuddin Ayub bro ! boleh jemput Pasma duduk semeja di KL baru2 ini. Dah pun dengar penjelasan ! tak ada hiruk pikuk pun ! Kah Kah Kah


kredit fbTOLAK UG DALAM PAS


Baca Abis

Berita Baik Utk Talam Dua Muka.

Comments
.

Asalamualaikum wbt & Selamat Sejahtera......



Pemuda UMNO sasar 700,000 keanggotaan tahun ini.

 

KUALA LUMPUR 27 Jan. - Pergerakan Pemuda UMNO menyasarkan untuk menambah keanggotaan sehingga mencapai 700,000 tahun ini, sebagai langkah peremajaan parti dan merealisasikan tahun 2015 sebagai tahun pertambahan anggota.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata bagi tahun 2014, kedudukan semasa keanggotaan pergerakan itu ialah 633,244 orang.



Baca Abis

Najib kata 1MDB hanya RM1 juta duit kerajaan.

Comments










Baca Abis

Jalan 'Sesuai Matikan' Ayat !

Comments
Benci tapi rindu-rindu gitue bro ! lobai2 UG dalam Pas nie...mulut kan main lagi tak mau padu2 ngan grombolan bro ? macam kata Persatuan Ummah Sejahtera (PasMa) laa bro , depa kata presiden PAS seolah-olah “tak berminat lagi" berada dalam Pakatan Rakyat kerana kerana enggan hadir ke mesyuarat Majlis Pimpinan gabungan parti itu.

Depa dok hantar orang bawah saja macam kata Adun Pengkalan Kundor tu ! mana aci macam tu? lepas tu dok tak dok keputusan jadi arah lain? pasai orang bawah kononnya tak boleh buat keputusan? satu apa pun tak jadi lepas tu? Baik tok sah hantaq orang bawah laa pi mesyuarat ? buang stim saja bro ! lama dah depa tak mesyuarat  ! so kita 'pemati' ayat kat depa laa bro ?

  Kah  Kah  Kah  

Dulu depa minat Pas
Laa Nie? Cer tanya depa !!
Minat ke lagi ke Pas tu?


Baca Abis