Muqaddimah.

Comments
.

Kata2 pengantar dari tukang blog anjung rakyat
-kandis-


Asalamualaikum wbt & Selamat Sejahtera....

Blog Anjung Rakyat ini di bina berkonsepkan umum... di sini kita akan berkongsi apa2 cerita patut.... yang baik boleh di ambik.. yang buruk boleh di jadikan batas sempadan...

Segala isi kandungan dlm blog anjungrakyat di harap dapat memberi manfaat pada para member2 di blog ini....





Kongsi Ilmu.
"Gambar Hiasan"

Harapan aku pada semua yg melepak kat blog nih... kita sama2 dpt berkongsi ilmu, manfaat, pengalaman & lain2 hal yg bermanfaat... para admin2 blog nih akan berkongsi melalui artikel2 mereka... para pembaca pulak akan berkongsi melalui komen2 di ruang komen...

Bukan untuk aku... bukan untuk sesiapa... tapi untuk kita semua... setiap ilmu yg kita kongsikan akan jadi manfaat balik pada diri kita sendiri....

Tentang ilmu... aku lebih suka beranggapan... setiap apa yg kita tau, tak semestinya betul & setiap apa yg kita tak tau, tak semestinya salah...

Aaaaa... tapi kadang2 ilmu yg kita tau tu mmg sah2 betul... tapi diri sendiri yg tersilap paham akibat duduk sorang2 tak nak dengar pulak pandangan2 org lain yg lebih paham & bijak ttg sesuatu ilmu tu... jadi lah kita "karat syok sendiri"... kahkahkah...




Blog Baru.

Anjung Rakyat adalah sebuah blog baru, amatur & mentah dlm dunia cyber.... jadi segala bantuan & tunjuk ajar dari sesiapa pun pada masa depan... amat dihargai & aku ucapkan terima kasih terlebih dulu kalau ada tunjuk ajar dari sapa2 di masa depan...


Setakat pada masa posting muqaddimah nih aku keluarkan... blog nih masih ada lagi beberapa "programming script" yg bertindih... beberapa "link" belum berfungsi... & sbgnya....

Di masa akan dtg bila aku free... aku akan perbetulkan & upgrade apa2 yg patut..... cuma buat masa nih aku mintak maaf atas segala kekurangan kat blog nih....






Iklan.

Pada "main page" blog nih ada ruangan untuk 6 banner iklan... buat masa terdekat nih... 6 ruangan banner tu tak di jual lagi... aku cuma tarok kat situ sebagai persediaan blog nih di masa depan....

Di masa depan nanti.. seandainya ruangan 6 banner tu nak di gunakan sepenuhnya... hasil pendapatannya boleh di guna utk bermacam hal yg baik....

Nak sedekahkan pendapatan dari situ pada golongan yg lebih memerlukan... pun bagus...

Kalo nak di bahagikan pendapatan tu sesama admin... pun bagus....

Kalo nak bagi aku yg "ngap" sorang2 pun boleh jee.. KAH KAH KAH....

Idea aku utk setiap banner tu.... peringkat awal harga sewanya sehari cuma rm10.. segala design, cara presentation & link.. aku boleh uruskan kalau perlu...

Cuma buat masa nih... blog Anjung Rakyat tak jual iklan lagi... beberapa "system upgrade" perlu aku buat dulu sebelum aktifkan perkhidmatan tu sepenuhnya... jadi "soba jang".....




Konsep & Genre.

Di sini kita akan ada bermacam posting tentang bermacam hal...


Dari hal agama, hal keluarga, hal negara, hal dunia...

Hal politik pun ada, hal bencana alam kalo ada kita masukkan sekali...

Hal infosains, infotani, infokahwin pun belasah je la.... kahkahkah...

Orang pompuan nak kongsi resepi memasak pun boleh...

Ada jugak bahagian hiburan & hobi.... muzik, kereta, sukan,

Satu lagi ialah bahagian pengalaman hidup... selain dari pengalaman tentang individu.... kita jugak boleh berkongsi pengalaman member2 yg merantau ke negara2 lain... boleh jugak berkongsi cerita tentang cara kita memandang dunia atau apa2 saja yg seiras...



Terima Kasih

Takat posting muqaddimah nih di keluarkan....

Blog AnjungRakyat di bina dlm tempoh hanya 4 jam lebih... yg terbahagi dlm 3 hari... maknanya sehari cuma sejam lebih je sempat aku curik masa utk pacak tiang, pasang bumbung, lapis dinding, ketuk lantai blog nih......

Jadi segala kelemahan & kekurangan akan aku perbetulkan dari masa ke semasa.... harap bersabar....

Dan untuk itu... aku ucapkan jutaan terima kasih pada semua pengunjung blog Anjung Rakyat...  atas tolenransi masing2 berhadapan dgn kekurangan tukang blog amatur mcm aku nih....

Terima kasih tak terhingga pada beberapa org member2... yg aku "kidnap" menjadi admin anjungrakyat....

Terima kasih tak terhingga jugak pada semua member2 yg support blog nih...





Sekian,
Asalamualaikum wbt & Selamat Sejahtera


-kandis-

.